Boligadministration med personlighed

Mange lejlighedsbeboere har aldrig set, mødt eller hørt om deres ejendomsadministrator. Sjeldani ved Sydhavnen vil gøre administration let, tilgængeligt – og mere personligt.

 

Hvad laver en administrator egentlig?

Måske er du beboer i en andels- eller ejerforening. Og har en vag idé om, hvad en boligadministrator er for noget. Og måske ikke.

Bolig- og ejendomsadministration er et omfattende område alt afhængigt af, hvilken boligforening der administreres.

Et typisk arbejdsområde er opkrævning af boligafgift / fællesudgifter, drift og vedligeholdelse af ejendommen og kontakt til lejere og udlejere.

Det er her rart at have en administrator, også når der skal lægges samlet budget for en forening, betales regninger til tiden og planlægges vedligehold.

Generalforsamlingen

Det er normalt, at ens boligadministrator sender en repræsentant ud til foreningernes årlige generalforsamling – administrator har det fulde over foreningens regnskab, budget og andre ting vedrørende foreningens drift.

Det er her godt at have sin administrator tilstede, da der tit tages vigtige beslutninger i foreningen på netop dette møde.

Administratorens rolle omfatter også kontakt til myndigheder, hvor det naturligvis er meget vigtigt, at der er kendskab til boligadministration fra A-Z.

Fejlagtigt indleverede papirer kan nemlig nemt blive noget værre rod!

SJELDANI – en anderledes administrator

Selvom mange måske opfatter boligadministratorer som værende usynlige, grå kontorfolk, findes der faktisk en administrator i København, der stiler efter et mere personligt, direkte forhold til sine kunder.

For SJELDANI Boligadministration, der har til huse i en gammel nedlagt bank i Københavns Sydhavn, er administration en hjertesag. SJELDANI har valgt at fokusere på ”ren administration” og har fx ikke en teknisk afdeling eller viceværtsydelser tilknyttet hovedkontoret.

Her er endvidere ingen dress code på kontoret, indretningen er uformel og hjemlig, og så må medarbejderne gerne tager hund med på arbejde!

Stærke værdisæt – som fx at man sigter efter at respektere foreningers integritet og særpræg – gør, at Sjeldani i øjeblikket tiltrækker en masse nye foreninger i Storkøbenhavnsområdet. Kombiner dette med SJELDANIs´ ambition om at være papirløse på kontoret og at kunne levere nyskabende tekniske løsninger, så har du opskriften på SJELDANIs´ succes.

 

Nyt samarbejde mellem SJELDANI og base1

  • februar 2015 har SJELDANI Boligadministration A/S og base1 A/S indledt et samarbejde.
  • Sammen tilbyder administrator og ejendomsmægler ekspertise inden for alle områder af bolighandel, -administration og -finansiering.
  • Målet er at skabe rammerne for et trygt og loyalt samarbejde, som giver mulighed for en sammenhængende løsning for fælles kunder.